Un total de 50 docents, de diferents facultats de la Universitat de València, s’han format en habilitats i competències per a estimular la creativitat de l’estudiantat en una nova edició de l’Escola MOTIVEM per al professorat de la Universitat de València.
«Tot el professorat té la capacitat d’emprendre, però tenen poques oportunitats de dur-lo a terme. MOTIVEM dona l’oportunitat d’aprendre les eines per a posar-ho en marxa a l’aula».
Així ha animat Emilia Matallana, secretària del Consell Acadèmic MOTIVEM, al professorat durant la inauguració d’aquesta edició de l’escola. Matallana ha remarcat que MOTIVEM és un programa que té com a objectiu millorar la labor docent del professorat de la Universitat de València.
L’Escola MOTIVEM per al professorat és un programa pioner desenvolupat per la Universitat de València en col·laboració amb la Fundació ADEIT i amb la direcció del Vicerectorat d’Ocupació i Programes Formatius de la Universitat de València.
«Per al nostre professorat és una oportunitat molt interessant, ja que l’Escola MOTIVEM els ofereix eines per a la millora de la creativitat i l’ocupabilitat del nostre estudiantat. A més, és una oportunitat per al professorat de treballar en equip amb docents i estudiantat de diferents centres de la Universitat de València».
Adela Valero, vicerectora d’Ocupació i Programes Formatius de la Universitat de València.
Online i presencial, per primera vegada
En aquesta edició, l’Escola MOTIVEM ha comptat amb una doble modalitat: en format presencial i online. Està dividida en dues fases. Durant la primera, la fase grupal, s’ha presentat la importància de les emocions en la gestió d’equips d’estudiants, la implicació dels ODS en la resolució de necessitats socials, la precaució en la gestió de dades i desenvolupament d’idees i el valor de la comunicació com a eina motivadora. Aquestes sessions han sigut impartides per Konstanze Schoeps, Consuelo Bernal, Toya Vázquez, Javier Plaza i Salvador Pons, docents de la Universitat de València.
A més, per a explicar les característiques i experiències pràctiques de MOTIVEM han participat en aquest primer bloc de l’Escola MOTIVEM els professors Cristina Aragonés, Javier Ortega, José Sáez, Julia Santamaría, Trinidad Sentandreu, Gabriel Vidal, així com Ana Calero, Ricard Calvo, Isabel Cordero, Antonio Martínez, Manuela Pardo, que, a més de ser docents de la Universitat, formen part del Consell Acadèmic de MOTIVEM.
La segona fase de l’Escola, que es prolongarà fins al 5 de maig, consistirà en l’aplicació pràctica individual dels coneixements adquirits en la primera fase. Els docents participants tindran l’oportunitat de posar en pràctica la motivació de l’alumnat a l’aula a través de la generació, desenvolupament i presentació d’idees en equip en la competició Idees MOTIVEM 2022.