La possibilitat d’intercanviar experiències entre el professorat universitari que tutoritza pràctiques d’estudiants en empreses i professionals que des d’empreses i organitzacions realitzen aquesta mateixa labor ha sigut l’aspecte més destacat pels participants en la 6a edició del Sistema d’Avaluació i Acreditació de Tutors i Tutores de Pràctiques Externes (SEATPE) de la Universitat de València.
Un total de 126 tutors i tutores, 67 de la Universitat de València i 59 d’empresa o entitat, han finalitzat la sisena edició d’aquesta acció formativa, promogut per la Fundació ADEIT i desenvolupat sota la direcció del Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació. El delegat de la Rectora de Pràctiques i Ocupabilitat de la Universitat de València, Jesús Soret, ha destacat el caràcter «innovador» d’aquesta iniciativa, que té com a objectiu últim millorar la qualitat de les pràctiques i reconéixer la importància de la tutoria.
Per part seua, el director gerent de la Fundació ADEIT, Juan Manuel Penín, ha subratllat l’important paper de la tutoria de les pràctiques, al mateix temps que ha agraït el suport que la Universitat de València ofereix a aquesta i altres iniciatives promogudes per la seua Fundació ADEIT amb l’objectiu de millorar les pràctiques externes.
Les tutores de Univeraitat de València Inmaculada Aparicio, de la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, i Talia González, de la Facultat de Dret, van oferir les seues vivències durant el desenvolupament del programa.
En representació de les persones que tutoritzen pràctiques en les empreses i entitats van participar José Miguel Lorente, director d’Institucions Territorial del Banc Santander i José Domingo Martínez, director de la Unitat de Cohesió Territorial i Projectes Europeus de la Diputación Provincial de València.
Amb el curs SEATPE, la meua tutoria de pràctiques millorarà. Principalment, en les tutories inicials, ja que, després de la realització del curs, considere que són crucials per a un bon acompliment de la pràctica i per a les tasques a realitzar per part de l’alumnat de forma consensuada amb el tutor d’empresa.
Inmaculada Aparicio. Coordinadora de pràctiques de la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport.
Hem aprés tots de tots: la importància d’elaborar de manera consensuada un bon pla de pràctiques, la millor manera de preparar la tutoria inicial amb l’alumnat i els punts imprescindibles a tractar, els diferents instruments i recursos que podem utilitzar per a un correcte seguiment de la pràctica i de l’evolució de l’estudiantat.
Tàlia González. Coordinadora de pràctiques del Grau en Criminologia de la Facultat de Dret.
L’enfocament eminentment pràctic del programa ajuda a millorar els resultats de les pràctiques de l’alumnat, i per a això és fonamental la coordinació entre el tutor acadèmic i el tutor d’empresa. El curs proporciona els coneixements i eines necessàries per a poder afrontar amb èxit la tutorització d’un alumne en pràctiques.
José Miguel Lorente. Director d’Institucions Territorial del Banc Santander
SEATPE permet generar consciència col·lectiva i disposar d’una visió global de tot el procés de formalització de les pràctiques formatives. Posa en valor la necessària interacció i comunicació de diferents actors, tant públics com privats, que puguen gestionar les pràctiques formatives en l’entitat amb garantia d’èxit.
José Domingo Martínez. Cap de secció de Serveis Innovadors i Sostenibles de la Unitat de Cohesió Territorial i Projectes Europeus de la Diputació de València