Donar a conéixer les últimes novetats en l’àmbit de la innovació en l’àrea de l’e-learning és l’objectiu de l’E-learning Experiencie, la III Trobada d’Innovació Educativa en Administracions Públiques, Universitats i Grans Corporacions, organitzat per Samoo E-learning.
Durant dos dies, el 2 i 3 de juny, professionals de l’àmbit de l’educació i de la formació, així com especialistes en l’àmbit d’e-learning procedents de diferents organitzacions i entitats, es donen cita per a debatre i intercanviar les seues experiències en aquest camp.
Una d’aquestes entitats és la Fundació ADEIT de la Universitat de València, que participa en la trobada, concretament, per a presentar la seua experiència amb iSpring, una eina amb la qual treballa des de l’any 2011 en els cursos de postgrau propi en línia de la Universitat de València que gestiona.
“A través de iSpring Suite aconseguim potenciar les presentacions i convertir-les en materials d’aprenentatge interactiu en format Html5”, expliquen Laura García i Ángela Vera, del Departament de E-learning de ADEIT, els qui impartiran la sessió sota el títol Bones pràctiques d’utilització de l’eina iSpring en cursos de Postgrau de la Universitat de València.
Al llarg de la ponència, repassaran els principals avantatges d’aquesta eina, així com els casos d’èxit del seu ús en diferents cursos.
“La resposta de l’alumnat és molt positiva, ja que comptem amb materials molt més dinàmics i interactius, que faciliten l’aprenentatge”, assegura el director del Departament d’E-learning, Vicente L.Francés.
A més, aquesta eina permet accedir des de qualsevol dispositiu així com pausar i reprendre en qualsevol altre moment des del mateix punt, afig Vicente L.Francés.
“El vertader canvi, respecte a un vídeo, un pdf o un arxiu, és que permet que les persones que es formen a través d’aquests postgraus interactuen amb el contingut”, subratllen Laura García i Ángela Vera. Per exemple –asseguren– mentre es visualitza i s’escolta l’explicació d’un determinat material, pot descarregar-se per a prendre notes, respondre activitats que es plantegen al llarg del document amb un feedback o enllaçar amb altres continguts de la xarxa.
Aquesta és una de les eines amb les quals treballa el Departament d’E-learning de ADEIT, que ofereix, entre els seus serveis, assessorament i orientació al professorat, seguiment i dinamització a l’alumnat, gestió de continguts, gestió tècnica, vídeoconferencias o comunitats de coneixement.