Comença la nova edició de l’Escola MOTIVEM amb 30 docents participants de diferents àrees. La iniciativa de la Universitat de València està destinada a formar el personal docent i investigador per a coordinar equips d’estudiants en la competició Idees MOTIVEM 2025. Aquest programa s’ha consolidat com un referent en la promoció de la creativitat i la innovació educativa.
Una de les grans novetats d’enguany és la incorporació de cinc mentors que guiaran els docents participants. Els mentors són experts en les seues respectives àrees i tindran un paper clau en el desenvolupament del programa.
L’objectiu dels mentors
Els mentors tenen un paper fonamental a l’Escola MOTIVEM, amb la missió principal de guiar al professorat en formació, compartint amb ells la seua experiència i coneixements. A més, tenen com a objectiu fomentar la interdisciplinarietat, promovent la col·laboració entre docents de diferents àrees del coneixement. També busquen potenciar les xarxes de contacte entre els docents de la Universitat de València, contribuint al reforç d’una comunitat acadèmica més connectada i col·laborativa.
Formació innovadora per a docents
L’Escola MOTIVEM combina sessions presencials i formació en línia per abordar temes clau com el lideratge docent, la intel·ligència artificial aplicada a l’educació, la inserció laboral i els objectius de desenvolupament sostenible. A més, inclou activitats pràctiques com simulacions de coordinació d’equips i el desenvolupament de casos pràctics basats en experiències reals de l’alumnat.
El programa també posa èmfasi en el treball col·laboratiu amb espais de networking i dinàmiques de grup, així com mòduls sobre propietat intel·lectual i protecció de dades, temes fonamentals en la gestió de projectes innovadors.
L’Escola MOTIVEM 2025 es posiciona, una vegada més, com una plataforma que no només forma els docents en habilitats tècniques, sinó que també promou valors com la sostenibilitat, la interdisciplinarietat i la innovació, essencials per a l’educació del futur.