La Universitat de València acull les Jornades Internacionals Universitàries de Tecnologia Educativa 2022.
Especialistes de l’àmbit de la pedagogia suggereixen avançar en la dicotomia a favor o en contra de la integració de les pantalles a l’aula i aprofitar el seu potencial per a millorar la qualitat educativa.
A més de les sessions plenàries al voltant la integració dels recursos digitals a l’aula, el programa compta una xarrada taller en diferit amb Paco Roca o una sessió sobre el paper de les mestres en l’univers fílmic de Berlanga.
«Les últimes investigacions realitzades, que es presenten en aquestes jornades, no acaben de confirmar aquesta millora», apunta Ángel San Martín, coordinador d’aquestes jornades amb Isabel Gallardo Fernández i José Peirats Chacón, també professors de Didàctica i Organització Escolar. La secretaria tècnica de les jornades, que acull la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València fins demà divendres, 17 de juny, és a càrrec de la Fundació ADEIT Universitat-Empresa.
Aquest matí en la sessió d’inauguració han intervingut Vicente Gavarda, professor del departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València; Alicia Martí, del Vicerectorat de Transformació Docent i Formació Permanent de la Universitat de València; Rosa Mª Bo Bonet, degana de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València; Lorea Fernández Olaskoaga, presidenta de la junta directiva de Red Universitaria de Tecnología Educativa (RUTE) i Ángel San Martín, catedràtic de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València, coordinador d’aquestes jornades.
Des dels anys 80 parlem de tecnologia educativa, un terme que ve i va. Hem de ser capaços de trencar amb la dicotomia entre a favor o en contra de la integració de les pantalles a l’aula i aprofitar el seu potencial per a millorar la qualitat educativa», ha assenyalat San Martín.
En el fons, el debat se centra en si les pantalles milloren o no el rendiment escolar i si ajuden a professionals de l’àmbit de la pedagogia, de la psicologia i de l’ensenyament al fet que s’obtinguen millors resultats.
Una xarrada amb Paco Roca o les mestres en l’univers fílmic de Berlanga, entre les sessions paral·leles
A més de les sessions plenàries i taules redones sobre les investigacions al voltant de la digitalització de l’educació i la integració dels recursos digitals a l’aula, el programa d’aquestes jornades compta amb sessions paral·leles de caràcter divulgatiu: una xarrada taller en diferit amb Paco Roca o una sessió sobre el paper de les mestres en l’univers fílmic del cineasta Luis García Berlanga completen el programa.
Amb motiu de l’any Berlanga, professionals vinculats a l’àmbit cinematogràfic com Rafael Maluenda Gramatge (Berlanga Film Museum); Carlos Gurpegui Vidal (UOC) i Raquel Zapater Aragonés (Filmoteca Valenciana) analitzaran el paper de les mestres en la seua filmografia de la mà de les guies didàctiques elaborades des de Filmoteca de València per a tal fi.
Més informació en: https://redrute.es/jute-2022/