Aportar valor, incrementar l’eficiència interna, millorar l’experiència de client, impulsar la col·laboració, promocionar la innovació, generar nous models de negoci, buscar sinergies. Sota tots aquests objectius es transita un únic camí: la mirada a l’escenari digital com a resposta als reptes de les organitzacions orientades al futur.
Des que existeix, l’escenari digital ha estat vinculat al canvi. Però en l’última dècada, aquest marc ha tendit la mà cap a les persones, cap a les institucions i cap a les empreses; elements, sens dubte, que són també part activa del canvi. Transformació. Escenari digital. És en aquest context en el qual la Fundació ADEIT ha complit 35 anys d’història.
Aquesta entitat, vinculada des de la seua mateixa creació i origen al Consell Social de la Universitat de València, de la qual és mig propi, ha sigut sempre aliada dels últims avanços tecnològics com a via per a aconseguir l’excel·lència dels encàrrecs de gestió encomanats. L’actual revolució digital ha permés dissenyar una nova estratègia corporativa que pivota en el context digital per a, d’aquesta manera, obrir-se a tot un món de possibilitats emergents que contribueixen a potenciar el valor d’aquesta institució: «Una revolució digital que ha permés que la companyia de reserves d’allotjament més important del món, Airbnb, no tinga immobles en propietat. O que la companyia més important del món en serveis de transport i mobilitat, Uber, tampoc tinga vehicles.
Una revolució digital que ha creat una nova ciència, la ciència de dades, amb capacitat per a analitzar conjunts massius i realitzar prediccions amb una certitud altíssima. O tecnologies com machine learning, que possibiliten dissenyar sistemes que aprenen per si mateixos, que creguen una intel·ligència artificial que avança i creix», apunta Juan Manuel Penín, director gerent d’ADEIT.
La revolució digital ha arribat a ADEIT
Amb el 35 aniversari de la Fundació ADEIT l’entitat ha traçat el seu full de ruta seguint les indicacions marcades per les línies estratègiques 2022-2025. Aquestes línies mestres són un clar exemple de com l’estratègia digital impregna cadascuna de les activitats de l’organització.
Des de la cultura digital que posa el focus en les persones, a través de processos amb tecnologies habilitadores que posen en valor la generació de nous models de negoci, on les dades tenen un paper fonamental: «En la Fundació *ADEIT estem conjugant aquests tres vectors del canvi en els quals es fonamenta la transformació digital –tecnologies, persones, dades- per a convertir-nos en una institució renovada, que responga millor i més ràpid a un entorn en continu canvi i cada vegada més exigent», explica Sergio Albarrasí, director de l’àrea d’Estratègia Digital de l’entitat.
I és que el focus d’activitat principal d’ADEIT se centra en el desenvolupament de quatre encàrrecs: els postgraus propis i la formació contínua de la Universitat de València; el programa de pràctiques externes per a estudiants; el programa Motivem, centrat en emprenedoria, i la Càtedra de Cultura Empresarial. En tots ells la institució «no sols ha de ser excel·lent sinó, a més, anar un pas per davant per a analitzar i comprendre les noves tendències que posa sobre la taula l’actual context digital», apunta el director gerent de la fundació, Juan Manuel Penín. «Només així podem aspirar a convertir-nos en una organització clau capacitada per a donar la millor resposta als nostres grups d’interés, que són la Universitat de València, el teixit empresarial i l’alumnat», subratlla Penín.
Digitalització, customer experience i màrqueting intelligence: tres eixos de la revolució digital d’ADEIT
Digitalitzar processos per a millorar l’eficiència i automatitzar-los, impulsar el màrqueting digital com a eix per a estendre el seu radi d’acció i millorar l’experiència de client. Són els tres eixos sobre els quals se sustenten totes i cadascuna de les accions i iniciatives digitals. Aterrar aquests conceptes en iniciatives concretes passa per modernitzar les infraestructures digitals de la fundació, per analitzar les seues propostes de valor i els seus models de gestió a través d’eines com el benchmarking, per sistematitzar l’estudi del customer journey del perfil de client d’ADEIT i per desenvolupar nous sistemes d’informació que els donen suport. I totes aquestes accions s’estenen tant a les activitats emmarcades als quatre encàrrecs de gestió de la Universitat de València, com a altres activitats que completen la proposta de valor d’ADEIT: les pràctiques en empresa per a persones titulades per la Universitat de València, l’organització de congressos i el lloguer dels espais de la seua seu, situada en l’emblemàtic centre històric de València així com l’organització de jornades, seminaris o webinars. En definitiva, el que es persegueix és consolidar totes i cadascuna de les propostes de valor d’ADEIT en totes les seues àrees d’activitat; fer-les úniques.
«Y la estrategia, una vez implementada, prevalece», subraya Albarracín, responsable del diseño y desarrollo de esta estrategia digital en la Fundación ADEIT: «tras la culminación de un plan de transformación, la estrategia digital volverá a manifestarse para evidenciar nuevos retos derivados del nuevo contexto, que exigirán el desarrollo de nuevos planes de transformación», explica. Si el mundo que nos rodea es y será siempre digital, la Fundación ADEIT trabaja para estar preparada, ya de forma sistemática, a los cambios constantes de su entorno. No hacerlo sería la forma más rápida de que una entidad tan profundamente vinculada a la formación y a la difusión de conocimiento como ADEIT deje de aportar valor. Dar este paso supone abrir una ventana a un abanico de oportunidades derivadas de la digitalización de la sociedad y dar sentido a la razón de ser para la que surgió esta entidad hace ya 35 años: promover y fomentar las relaciones entre la Universitat de València y el entorno empresarial y profesional.